sE searched 

WUZ: Recessie!





Gaan we nu wel of geen recessie krijgen? In mijn vorige berichtgeving vroeg ik me af of de Beurs door de Economie gestuurd wordt of dat de Beurs de Economie stuurt. Bij een eventuele recessie kan je je afvragen of de Media berichten schrijft naar aanleiding van de recessie of dat de recessie ontstaat naar aanleiding van de berichtgeving in de Media. Wat moeten we nu geloven. Eerst even wat over IceSave: Of het nu wel of niet de “schuld” is van de spaarders zelf wil ik even buiten de discussie laten. En natuurlijk is het erg dat iemand zijn spaargeld kwijt is. Maar wat betreft het inkomen veranderd er niks. Ze gaan er niks op inkomen achteruit. Dit staat dus los van een mogelijke recessie. Daarnaast verwacht ik dat 80% tot 90% niks gaat merken van de “Financiële crisis”. Als we niet massaal stoppen met geld uit te geven omdat het MISSCHIEN slechter gaat worden en ook niet massaal spaargeld bij gerenommeerde banken gaan weghalen zal het zo’n vaart niet lopen. Pensioen fondsen hebben een groot deel van hun geld uit de aandelen gehaald en als we het diepte punt hebben gehad kopen ze weer aandelen en kunnen ze weer vette winst maken, voor de toekomstige pensioenen hoeven we ook niet te vrezen. Als de beurshandelaren nu eens een maand niet in aandelen handelen en het sentiment laten afkoelen dan gaat het op de beurs ook een stuk beter. De Nederlandse staat heeft dan wel geld uitgegeven om Fortis Nederland op te kopen maar krijgt daar ook de winst van, dus kwestie van tijd en ze hebben dat geld ook terug verdient. Als al die 120000 mensen die van de staat hun spaargeld tot 100000 euro nu lekker op een fortis/abnamro rekening zetten doen ze nog wat terug ook voor de Nederlandse belasting betaler door deze bank(en) kapitaal krachtiger te maken. Elk nadeel heeft zo zijn voordeel. Er zijn teveel mensen die achteraf willen zeggen “Kijk eens hoe goed ik kan voorspellen, had ik toch gelijk dat het slechter zou gaan. Had maar naar mij geluisterd”. Ik denk dat met een licht positief maar realistisch kijk naar de situatie we sneller weer de stijgende lijn terug zouden kunnen vinden.


Reacties




12-10 | 13:31



Ik maak me nergens druk om, deze zich zelfverrijkende edelen pakken mij langzaam maar zeker alles af.
M,n leven word door hen steeds duurder en dus moeilijker gemaakt.
Als ik straks mijn vreten niet meer kan betalen, ga ik het jatten.
Schoppen ze mijn huis uit! geen probleem dan slaap ik wel buiten.
Maar weet de veroorzakers van al deze ellende te vinden als het zo ver is.
Wie het laatst lacht lacht het best.



12-10 | 13:34



Economiën zijn meer 'nationaal' dan beurzen die aan 'het' financiële systeem zijn gekoppeld en onderdeel uitmaken van een globaliserende architectuur. Daarom is het gemakkelijk in te zien dat staatsinmengging ten dode opgeschreven is. Dat gaat het achtergebleven en onderbetaalde verstand van de respectievelijke overheden niet meer redden.



12-10 | 13:36



Antipro is representatief voor een groep die gelijk gaat krijgen.
het komt nog zo ver dat wij grootgraaiers op straat direct ter verantwoording gaan roepen: standrecht en executie van bezit is de volgende stap: gewoon inleveren en wel nu.

Anoniem

12-10 | 13:45



Denk dat dit een zeer simplistische gedachte is.
Overheden leggen graag de schuld bij de burger en jij denkt ook dat je als burger invloed kunt uitoefenen, nu dat kun je niet.
De recessie die er aan komt is al vanaf ongeveer 2003 voorspeld, er zijn altijd recessies, die komen en gaan.
De crisis van de banken heeft niets met de burgers te maken.
De banken onderling(dief en diefjesmaat) vertrouwen elkaar niet meer. Dat moeten ze zelf oplossen. Maar ze hebben gewoon elkaar belazerd met veel te hoge waarderingen op de balansen, elkaar waardeloos spul verkocht.
Daar hebben burgers totaal geen invloed op gehad.
Dit is een probleem dat de banken zelf op moeten oplossen.

Anoniem

12-10 | 13:58



antipro: Uw naam zegt het al, "anti" dus overal op tegen zeker als het u zelf niet goed gaat. Vind u het communisme beter? Iedereen gelijk maar ik een beetje meer gelijk dan de rest. Hier heeft u tenminste zelf de keuze om wat te ondernemen. Bevalt u een baan niet, ga dan ergens naar een andere baas. Of net als ik, begin voor u zelf. Verwacht niet dat het makkelijk gaat. Ik heb ook jaren op een houtje moeten bijten. Maar dat vergeet iedereen snel. Nu ben ik waarschijnlijk een van de zich zelf verrijkende edelen. U kunt alleen maar "Anti" zijn maar draagt niks anders aan de maatschappij bij dan commentaar.



12-10 | 14:05



Beste Sebastia, ik heb het idee dat je niet weet welke plank je moet slaan.
Vertrouwen van burgers, of liever 'mensen' in autoriteiten zou een vast gegeven moeten zijn.
Veel mensen zien in de staat, de banken, de verzekeringsmaatschappijen, de advocaten, de rechters, de boekhouders, de geestelijkheid en noem maar op een 'leidend princiepe'.

Dat is wereldwijd aan het afbrokkelen, evengoed of misschien wel beter in het oosten.

Overheden met het verstrengelde internationale bedrijfsleven zijn arrogante en agressieve 'instanties' geworden die voldoen aan slechts één leidend princiepe: méér met minder moeite.

Daardoor zijn nationale staten dom, traag een beperkt (want nationaal) en zijn private partijen slim, snel en mondiaal.

Medemensen die dat niet willen begrijpen zullen ook op de blaren van anderen moeten zitten.

Je grootste vergissing is dat je denkt dat één man geen héél systeem plat kan leggen.

Anoniem

12-10 | 14:06



Sebastie: Burgers kunnen meer dan u denkt. Alleen de burger kan alleen maar roepen en met een vinger wijzen. Als we geluk hebben dan komt een burger alleen opdagen als er gestemd moet worden. Maar actief lid worden van een partij en mee bepalen wat er binnen die partij gebeurt doen de meeste burgers niet. Ook hier heb ik eerder over geschreven. Politiek begind in discusie groepen en Algemene leden vergaderingen van een politieke partij. Als je daar niet in participeert heb je ook geen invloed in Den Haag en moet je niet achteraf lopen te klagen. De Banken in Amerika hebben te hoge Hypotheken verstrekt die niet betaald kunnen worden hier heeft de burger ook invloed. Je weet zelf toch wel dat je een hypotheek die 60 tot 70 procent van je inkomen in beslag neemt niet kan betalen! Nee schuif het maar af naar iemand anders dat is makkelijk.



12-10 | 14:20



Jason.
Ook hier weer: ongelijk en groot gelijk:
Lid worden ergens van is het stomste wat je kunt doen, want je bent eigenlijk al ondergesneeud als je erover denkt om het te doen. We moeten juist van 'politiek en partij' af.
dat heeft het verstand van de gemiddelde mens dus goed gezien: het heeft geen enkele zin. Nog minder dan het leven zelf... als je je dat al afvraagt (is het al te laat)

Het uitwringen van afwijkend gedachtengoed begint op de algemene ledenvergaderingen van de politieke partijen... dat heeft u goed gezien.

Dat je geen invloed kunt hebben als je daar niet aan meedoet is de grootste lariekoek ooit geventileert en zelfs gevaarlijk voor de volksgezondheid en de zelfdenkzaamheid der mensen.

De verzekerings en hypotheken reclame niet meer geloven vergt een grote stap die nu dus gezet is.
DOOR WIE?
Is de grote hamvraag.

Anoniem

12-10 | 14:31



Tychon, als de banken elkaar morgen weer vetrouwen, draait het systeem gewoon weer door.
Je beschijft heel mooi hoe burgers een overheid etc moeten kunnen vertrouwen, maar bij onze overheid etc. is dat al heel lang geleden. Weet zo gauw ook geen voorbeelden te noemen van landen in het heden of verleden waar dat wel altijd zo was.
Wilde verder alleen geven, dat als banken elkaar niet vertrouwen, het weinig helpt als de burgers de banken vertrouwen. Als ze elkaars balans niet eens kunnen lezen, hoe kunnen wij als burgers dan weten hoe het er voorstaat.

Anoniem

12-10 | 14:34



Tychon.eu: Om het systeem te veranderen moet je eerst deel nemen aan het systeem.

Afwijkende gedachten zijn niet slecht maar hebben alleen betrekking op een beperkte groep mensen. Regeren doe je niet over een beperkte groep mensen maar over een heel land. Jij noemt het uitwringen echter je moet het meer zien als veralgemenen zodat het toepasbaar wordt voor een grotere groep mensen.

Wat jij zegt dat je ook invloed hebt als je niet participeert klopt niet. Lees mijn stuk "De burger en de politiek". Je moet actief deel nemen om het systeem te veranderen.

Dat we van het huidige politieke stelsel af moeten ben ik het mee eens. Ik hoop iedereen binnen kort te mogen verblijden met een concept "BV Nederland".

Reclames geven geen reëel beeld, is al jaren bekend en toch trappen we er in. Bij wie ligt de fout bij de reclame makers of de doelgroep? Als we er niet intrappen worden ze ook niet meer gemaakt.

Anoniem

12-10 | 14:38



Jason, de mensen sloten die hyptheken af op hele lage rente, hadden niet verwacht, dat ze binnen 3, 4 jaar dubbele rente zouden betalen. Dat is dom, maar ja kijk hier maar naar de woekerpolissen etc. in de polissen stonden al die kosten etc. alle ellende stond in de kleine lettertjes vermeld. Niet iedereen kan goed begrijpend lezen. De banken hebben die slechte hyptheken veel te hoog opgewaardeerd en aan elkaar verkocht, dus voor mij blijven zij de hoofdschuldigen.

Anoniem

12-10 | 14:45



Sebastia: De rente is niet altijd zo laag geweest. En iedereen weet dat je hem vast legt voor een bepaalde periode en dat hij daarna herzien word. als een rent historisch laag is 3 a 4 procent kan iedereen weten dat hij ook omhoog gaat. rente is zelfs boven de 10% geweest. kan je dan niet bedenken dat de kans groot is dat aan het eind van de periode alleen maar meer gaat kosten? 1ste verantwoordelijkheid bij de aanschaffer.

Anoniem

12-10 | 14:48



Over hypotheken: In Amerika is er nog een ander probleem. Daar wordt de rest waarde niet verrekend met de hypotheek. Als je je hypotheek niet meer kan betalen geef je het huis aan de bank en het waarde verlies van het huis is voor de koste van de bank. In Nederland wordt de restwaarde verrekend met de hypotheek en is deze dus lager dan de hypotheek blijft de eigenaar met een restschuld zitten.

Anoniem

12-10 | 15:10



Jason, dat klopt allemaal, maar deze mensen zijn gelokt met lage rente en die lag niet eens vast voor een paar jaar, die kon gelijk omhoog. Maar ik zie het hetzelfde als de woekerpolissen, de mensen krijgen uiteindelijk hun geld terug, omdat we toch wel erkennen, dat de gemiddelde mens wel erg veel moeite heeft met kleine lettertjes van polissen.
Heb ik het goed begrepen dat de rekening courant van kleine ondernemers, nu ook onder de garantie valt. Daar staat nl altijd in dat deze uitgesloten is van garanties.
Ik heb totaal geen medelij met banken, want zo klantvriendelijk heb ik ze de laatste jaren niet gevonden.



12-10 | 15:34



Ik deel geheel de mening van antipro , en reken er maar op dat ik nog een ietssie extremer ben .
Kom ik op straat ga ik echt de eerste de beste parasiet zijn huis uit trappen hoor om er in te kunnen slapen !
En met heel het "staatspooierlegioen der NEE derlanden" houden ze me dan niet meer tegen om "ruk en pluk" te vinden .
En hen de "rekening met hoge opgekropte rente" te presenteren !
Want hiervoor heb ik me niet meer dan 35 jaar de touwtyfus gewerkt in dit "door hen gecreerde pokkeland!!!"

Anoniem

12-10 | 15:35



Elke idioot weet dat als je geld op de bank zet er rente voor krijgt, echter bij elke bank is er wel een verschil al is het 0,1 procent. En als je eerlijk bent weet je ook dat je liefst zoveel mogelijk rente wilt ontvangen voor je zuurverdiende geld. Maar goed dat is dus het eerste punt. Groot gelijk dat mensen hun zuurverdiende geld onderbrengt bij de bank die de meeste rente geeft.

Maar nu de totale economie deze is ingestort zeggen de specialisten, eigenlijk is het de grootste onzin die er bestaat. Niemand eet minder iedereen gebruikt gas water licht telefoon en rijdt auto

Dus de economie is een gevoel, waar in veel geld gestoken wordt, er wordt gebakken lucht verkocht en gekocht.

Indien een economie is ingestort worden de prijzen enorm verhoogd om maar de aandeelhouders tevreden te houden. Het gaat dus alleen om niet bestaand geld maar het geeft en waarde aan die totaal onbegrijpelijk wordt voor de normale man / vrouw. Dus komen er specialisten die je het haarfijn uitleggen en met een grijns je de afgrond inlullen.

Dus mensen stop met dat gedoe op de beurs, uiteindelijk ben je altijd zelf de klos.

Fanatiekeling tegen beursen en aanverwante artikelen

Anoniem

12-10 | 15:41



Jason ben blij dat jij alles vertrouwd, ik dus niet en hoor net dat er 4 banken in Engeland failliet gaan of overgenomen worden.
De beurs blijft morgen dicht in Engeland. We kunnen de ABN AMRO dus morgen helemaal terug kopen.



12-10 | 15:51



Jason, niet zo negatief over een naam als 'ANTIPRO'
Punt één: hij klinkt goed.
Punt twéé: "Vous êtes POUR ou CONTRE" was dé gevleugelde vraag van de democratische revolutie.

Als je dat allemaal wil weggooien nu je het toch al vergeten bent of nooit geleerd hebt, zul je nog een lange saaie weg moeten gaan.



12-10 | 15:54



Jason:
Om het systeem te veranderen moet je eerst deelnemen aan het systeem?

Daarom zoeken ze nou allemaal onafhankelijke deskundigheid van buitenaf?

Geinfecteerde zielen zijn toch nog bruikbaar?

Dream on, Jason.
Come on!



12-10 | 16:09



Sebastia, het onderlinge vertrouwen tussen banken is inderdaad het centrale probleem van het financiële systeem.

Dat is een mondiale constructie gebaseerd op nationale constricties: De (olie)druk van de ("almachtige") dollar (!) heeft de staatsgrip op eigen keuken volledig verwaterd.

Dat is dermate complex scheefgegroeid, dat je van erg goede huize moet komen om dat terug te kunnen herleiden en simpel genoeg te kunnen vertalen om het uit te leggen.

Dat is waar ik mij professioneel mee bezig houd.

Zoals hier al vaker gezegd: vertrouwen kun je niet zomaar even herstellen, en vooral niet door er met geld tegenaan te smijten. Dat is nu juist waar het om gaat: zo leren ze nooit met minder betere dingen te doen. Heropvoeding is de enige uitweg lijkt het, maar dat gaat veel te lang duren en kost dus nog véél méér slachtoffers.

De enige uitweg is een mondiaal frame waar iedereen zich vanzelf aan houdt omdat het buiten dat frame even koud is als in de ruimte.

Het paralelle paradijs van schaduwbankieren kun je alleen met energie-princiepes buiten spel zetten.

Vandaar dat het scheiden van dollar en euro, olie en (aard)gas de enige oplossing is.



12-10 | 16:22



Jason:
"Als we niet meer in de reclame trappen wordt ze ook niet meer gemaakt".

Wie wordt hiet het beste betaald om steeds engere, psychologisch uitgemolken slimmigheden te bedenken en op argeloze burgers los te laten?

Beschermd de staat ons tegen informatieterreur en communicatiewaan?
Nee, de staat is er onderdeel van geworden.
Dat betekend dat politieke partijen het spel verplicht meespelen. Dat is ook precies wat je ziet gebeuren.
Een dergelijk kluwen van belangen is zo complex, dat hij niet meer valt te ontrafelen zonder nog véé meer slachtoffers te maken.

Want het gaat hier om slachtoffers, niet om wilsbekwame mensen die nog in staat zijn hun eigen richting te bepalen, laat staan hun eigenboontjes te doppen.

Als reclame de houdbaarheidsdatum heeft overschreden liggen de nieuwe brokken al klaar in de rekken. Trends bestuderen en manipuleren wordt ondersteund door wetenschappelijk onverantwoorde specialisten.

Zie SCIENCE FIXIN' op Tychon.eu



12-10 | 16:27



Sebastia, iedereen heeft zich door de buren op laten naaien, zou je ook kunnen zeggen. De druk op het systeem wordt door de overheid zorgvuldig in stand gehouden middels informatieterreur (staatscriminaliteit)

De communicatiewaan die daarvan het gevolg is speelt institutioneel gedrag en commerciële strategie in het spel.

De verstrengeling daarvan heet PUBLIEK-PRIVATE SAMENWERKING!!!!!!!

Anoniem

12-10 | 16:30



Tychon laten we hopen dat jij bijdraagt tot de oplossing van zo'n frame. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Aan de andere kant is, wat er nu gebeurt toch niet heel erg vreemd.
Als maatschappijen alleen nog geld aanbidden, gaan ze toch altijd ten onder. Alle grote maatschappijen zijn toch aan zelf overschatting ten onder gegaan. Dus is het toch logisch, dat als je dat uit het oog verliest, je ook aan de beurt komt.
Maar zolang mensen als Warren Buffet etc. nog zoveel verdienen aan een crisis, vraag ik me af of de wereld te veranderen is. Wel schande he, dat onze duurbetaalde heren van de pensioenfondsen geen winst gemaakt hebben.
Toch niet zo slim als ze ons wilde doen geloven, dus compleet overbetaald.



12-10 | 16:33





Jason, de eerste en fundamentele verantwoordelijkheid voor een systeem dat van hogerhand in elkaar wordt geknutseld ligt niet bij degenen die geen (natuurlijke) autoriteit bezitten, maar bij de dsbetreffende 'verantwoordelijke ministers' (incl MP, dus)

Door verregaande verwaarlozing van onze gemeenschappelijke staatshuishouding, te wijten aan het treurige, verdrietige en belabberde staatkundig huisvaderschap van Zalm (en voorgangers) heeft verdachte Wouter B; nu geen ander keuzes dan die hij verplicht doet en niet uit kan leggen omdat dan de hele zieke voorgeschiedenis boven water komt.


Anoniem

12-10 | 16:41



Tychon , wat die reclame betreft ben ik het volkomen met je eens. Maar goed ik heb geen geduld om reclame te kijken, dus zap altijd weg om teletekst te lezen bij de BBC en andere zenders



12-10 | 17:08




Sebastia, Warren Buffet is volgens mij een honorabele vent;
Weliswaar een (zeer) grootbelegger, maar minder speculator dan de korte-winst graaiers en verstandsmaaiers der Nederlandse pensioenfondsen en allerlei gemeentelijke garantiefondsen die gewoon meegedaan hebben aan de steeds slimmer wordende graaitechnologiën van het informatieloze tijdperk.

Gestapelde informatie en beleidsvorming die nooit tot uitvoering komen heeft Warren Buffet altijd op ordentelijke wijze weten te voorkomen door met iets minder genoegen te nemen maar wel gestaag in de goede richting te groeien.

Dat is een ongeëvenaarde kwaliteit waar véél karakter voor nodig is. Nu zelfs de spirituele richting i de westerse ereld volledig ontbreekt is het moeilijk om nog idealen hoog te houden.

Wie daar uiteindelijk in Nederland voor verantwoordelijk is, is Beatrix van Oranje; Dié heeft àlles geweten namelijk.


Bij het multi-culti faillisement van: jeroen_ouderkerk



12-10 | 17:34




Als je niks in kleffe homos ziet of lesbische minderheden op straat, dan ben je een verloren ziel in Nederland.
dat de geestesgesteldheid van moslims minder zou zijn dan de onze, is nog maar de vraag. Of zij àlle recht hebben dat ons met raad en daad onder de neus te wrijven laat ik even in het midden.
Wel stel ik voor dat moslims het politieke landschap even aanharken in Nederland. En of ze het financiële systeem ook even bij het groot vuil willen zetten, met graaiers en al.

Page mailing to a friend temporary disabled